Je Managed VPS is nu actief

Hulp nodig bij het beheren van je Managed VPS?
Neem gerust contact met ons op.

Direct persoonlijk advies

Je kunt ons 7 dagen per week bereiken. Ma t/m vr: 08.00 - 22.00 uur en in het weekend: 10.00 - 22.00 uur.

Veelgestelde vragen

  • Hoe log ik in op mijn VPS?
  • Webconsole in Mijn Hostnet
    Als je jouw VPS na 20 september 2018 hebt besteld, kun je inloggen via de webconsole in Mijn Hostnet.

    • Log in op Mijn Hostnet.
    • Ga naar 'Diensten'.
    • Klik op de VPS waarop je wilt inloggen.
    • Klik op 'Console'.
    • Log in met 'root' en het bijhorende wachtwoord.

    Virtuozzo Power Panel (VZPP)
    Heb jij je VPS vóór 20 september 2018 besteld? Dan kun je inloggen via het Virtuozzo Power Panel als beheerder.

    • Ga naar https://vpsnaam:4643.
    • Log in met 'root' en het bijhorende wachtwoord.

    SSH

    • Open de terminal-applicatie.
    • Log in met 'root' en het bijbehorende wachtwoord.

    Plesk als administrator

    • Ga naar https://vpsnaam:8443.
    • Log in met 'admin' en het bijbehorende wachtwoord.

    Plesk als eindgebruiker

    • Ga naar https://domeinnaam.tld:8443.
  • Kan ik zelf een back-up van de VPS maken?
  • Ja, dat kan. Ben je van plan een Unmanaged VPS te bestellen? Dan kun je bij het samenstellen van je VPS als extra Acronis Backup bestellen. Heb je al een VPS en heb je deze na 20 september 2018 besteld? Dan kun je via Mijn Hostnet je VPS uitbreiden met Acronis Backup:

    • Log in op Mijn Hostnet.
    • Ga naar 'Diensten'.
    • Kies je VPS en ga naar 'Uitbreiden'.
    • Kies Acronis Backup en volg de stappen om je bestelling te voltooien.

    Wil je ook van een andere VPS een back-up maken? Dan hoef je Acronis Backup niet opnieuw te bestellen. Je kunt hiervoor dezelfde Acronis-licentie gebruiken.

    Heb je een Managed VPS of wil je er 1 bestellen? En wil je back-ups kunnen maken? Neem dan contact met ons op via 020-7500801. Uiteraard kun je ook handmatig een back-up maken.

  • Hoe dien ik een supportverzoek in voor mijn VPS?
    • Log in op Mijn Hostnet.
    • Ga naar 'Support' > 'Contact opnemen'.
    • Klik op 'Verzoek indienen'.
    • Selecteer het contract van je VPS en klik op 'Volgende'.
    • Ga akkoord met de voorwaarden en de kosten en klik op 'Volgende'.
    • Vul de velden in en dien je supportverzoek in door op 'Verzenden' te klikken.
  • Hoe dien ik een incident in voor mijn Managed VPS?
    • Log in op Mijn Hostnet.
    • Ga naar 'Support' > 'Contact opnemen'.
    • Kies voor 'Verstoring melden'.
    • Selecteer het contract van je server en klik op 'Volgende'.
    • Ga akkoord met de voorwaarden en de eventuele kosten.
    • Vul het formulier in en klik op 'Verzenden'.
  • Ik heb een Managed VPS. Hoe bestel ik SSL?
  • Een gratis Let's Encrypt-certificaat kun je zelf via Plesk aanvragen en installeren. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    • Log in op het Plesk Control Panel.
    • Kies de gewenste 'subscription'.
    • Kies voor 'Let's Encrypt'.
    • Vul een e-mailadres in en vink de checkboxen aan waar nodig.
    • Klik tot slot op 'Installeren'.

    Let's Encrypt is nu geïnstalleerd voor jouw domeinnaam. Het is nog wel belangrijk om het certificaat te selecteren. Dit kan onder 'Hosting Settings' (hostinginstellingen). Deze optie vind je bij de instellingen van de subscription.

    Wil je een betaald SSL-certificaat installeren zoals Wildcard SSL of EV SSL? Bestel dan je SSL-certificaat via een ticket in Mijn Hostnet:

    • Log in op Mijn Hostnet.
    • Ga naar 'Support' > 'Contact opnemen'.
    • Kies voor 'Vraag stellen'.

    In je ticket geef je het volgende aan:

    • welk SSL-certificaat je wilt bestellen;
    • voor welke subdomeinnaam en server je het SSL-certificaat wilt bestellen;
    • dat je akkoord bent met de kosten van het SSL-certificaat.

    Na ontvangst van het ticket bestellen wij je SSL-certificaat. Ook verzorgen we de installatie.

Meer veelgestelde vragen